Fullt upp!

Hejsan! 

Kl. 7:30 imorse bestämde jag mig för att baka tekakor så vi kunde få färskt bröd till frukost. Men nej, jästen var slut, så det gick ju inte. Och jag kände inte riktigt för att gå ut och skrapa is på bilen och ta med Lucas in för att köpa jäst innan frukosten.
Då kom jag på att jag hade sett ett recept på frukostbullar där dom använde sig av bakpulver istället för jäst i brödet. Men jag hittade inte receptet jag var ute efter så jag slängde ihop något eget, bara jämförde med några andra recept hur mycket bakpulver som skulle användas, för det är svårt att lista ut själv ibland... 
Så vi fick ju lite färskt bröd till frukost ändå! Det blev inte lika gott som när man använder sig av jäst, tycker jag. Men det vart helt godkänt, jag fick i mig två stycken och det är inte vanligt måste jag säga. Jimmy och Lucas verkade tycka om dom också. Alice är hos sin mormor så hon får väl smaka ikväll när hon ska ha sin macka och mjölk som hon ska ha varje kväll :) 
Haha, lite synd att brödet inte såg så gott ut på bilden...

Det bästa av allt är att det tar MAX en halvtimme att göra det här brödet, för det ska ju inte jäsa. Så det är ett perfekt bröd att slänga ihop på morgonen om man inser att man inte har bröd eller jäst hemma. Som jag idag ;)

Efter frukosten fick jag ett städryck och plockade undan dom få leksaker som låg framme och dammsög överallt. Även fast jag gjorde det igår. Skura tänkte jag göra precis innan vi åker hemifrån sen så man slipper små fotspår på golvet sen, hihi. Rent å fint ska det va', sån är jag...då mår man bra ;)
Samtidigt städade Jimmy och Lucas ute på altanen, det är ju skönt att ha det gjort nu när våren börjar visa sig. 
 
När Lucas vaknar ska vi till mamma för att äta och hämta hem Alice. Sen ska vi hem och ha lördagsmys med chips, ostbågar och saft i soffan framför en film. 
 
Nä, nu ska jag plocka undan datorn och göra mig klar för att åka, gissar på att Lucas vaknar snart. 
1 Evelina - mamma till Emil&Ellie ♥:

skriven

Åh! Dedär med nybakt bröd till frukost är ju ren lyx! Skulle vilja ha den orken jag med ;) Men får försöka göra det någon gång, på helgerna funkar det ju :D

Svar: Det är det allt! Billigt lyx ;D haha, mja, jag hade nog aldrig ställt mig å bakat bröd en vardagsmorgon jag heller ;p
Nina Karlsson

Kommentera här: