Blablabla

God morgon! 

Eller ja, för mig och Lucas är det väl mer förmiddag än morgon nu, skulle man väl kunna säga. Vi har vart vaken i minst två timmar nu. 

Jag vaknade för en gångs skull inte imorse när Lucas vaknade, men det gjorde Jimmy (ombytta roller, haha, han brukar ju aldrig vakna)
Vaknade till lite när Jimmy gick in till Lucas. Hann tänka "eh, vad händer? jaja, så skönt då", vända mig om och stänga ögonen...innan han kom in med Lucas till mig och la sig och sov igen. 
Så där blev ordningen återställd igen. 
Puh...tur! Det vore ju katastrof om den här mamman fick ligga kvar och sova ut lite! Herregud, hur skulle det bli?! Helknasigt ju ;) 

Nu sitter jag och barnen i soffan och myser (myser = Lucas klättrar på mig och Alice...fast mest mig för Alice blir sur när han gör det, haha) framför en film. Alice ville se Modig. Helt förståeligt, senast vi såg den var ju igår kväll - alldeles för länge sen! ;) 
Men jag tänkte smita härifrån och plocka fram frukost snart. Tänkte skicka upp Alice att väcka storbebis också, så hela familjen kan äta frukost ihop som vanligt. 

Nä, nu börjar filmen ta slut, så nu får jag skynda fram med frukosten. Kanske, kanske hinner jag då undvika plötsliga gnäll (Alice har blivit mästare i att gnälla, denna period hoppas jag går över hyfsat snabbt) som "jag är huuungriiig" med världens gnälligaste röst. 
Haha, det är tur hon ofta är snäll och o-gnällig också <3 

Senare idag kommer ett inlägg med bilder...det blir ju en del bilder som kan läggas upp är man inte bloggat på ett tag ;) 

Kommentera här: