Pentatonix

Musik är något som är väldigt viktigt för mig. Det går inte en dag utan att jag går runt här hemma och sjunger lite, spelar något instrument eller helt enkelt bara lyssnar på musik. Det är otroligt viktigt för mig och ofta funkar musiken även som någon slags terapi.
Att sitta och spela och sjunga något får mig alltid på bättre humör. 
 
Och när man då hittar en grupp som Pentatonix (som ni kan se i klippen nedanför), då blir man lite lätt överlycklig, för det är så sjukt bra! Dom använder bara sina egna röster och sina egna kroppar, alltså inga instrument. Det finns vissa undantag där dom har lagt in nån cello och så, men för det mesta är det bara deras egna röster och kroppar dom använder till alla ljud. Och man kan bli rätt förvånad över hur bra fem människor kan låta ihop... 
 
Jag tänkte lägga upp mina absoluta favoriter med Pentatonix. I andra låten är även bästa Lindsey Stirling med och spelar fiol. Väldigt, väldigt bra. 
Kolla här: 
 
 

Kommentera här: