Rid och kör-lekis

Jag vet att jag är dålig på att få upp inlägg här, men jag försöker bli bättre. 

Fredag till lördag sov barnen hos mormor, för jag och Jimmy hade en flyttstäd som helst skulle bli klar på en dag, vilket betyder att vi behövde jobba till kvällen båda två. 
Och sen på lördagen åkte vi ut till mamma för att grilla, äta och bara mysa lite. Men innan det åkte vi till ett ställe där man får prova på att rida. Vi tänkte Fabbe och Alice i alla fall kunde ha lite kul och få testa det. Men Fabbe ångrade sig i sista sekund så det blev bara Alice som fick testa. 
Först fick man hjälpa till att borsta hästen, det vägrade hon, haha! Tror hon var lite rädd först. Så vi hoppade över det och lät henne gå runt med hästen lite. Sen vågade hon till slut sätta sig på hästen och efter en stund ville hon till och med att hästen skulle gå när hon satt där. 

Hon tyckte om det (efter att hon kommit över den första rädslan där) så dit lär vi åka fler gånger. Kanske vill hon till slut till och med börja i en av ridgrupperna som dom har där? Ja, det får vi se, det bestämmer ju ingen annan än hon själv såklart. 

Jag har alltid vart rädd för hästar, men dom här var så pass små så till och med jag vågade gå nära, haha! 

Näe, nu får det bli lite bilder istället. 

Hjälmprovning

Testa sitta på hästen när den står still (nämen, se där, det var ju faktiskt kul!)

Gå runt lite med hästen (och mormor i andra handen, hela tiden, haha ❤️)


Och så rida! Hon red sen även ett varv utan att mormor höll i henne. Så duktig så :)


Kommentera här: