Förskolans dag

Igår var det förskolans dag och på Alices förskola firades det på eftermiddagen med alla barn och föräldrar ute på gården. 
När alla föräldrar kommit dit så hade barnen samlats uppe på en kulle och så sjöng dom några låtar för oss. Hur gulligt som helst! 
Både filmade och tog kort, men det får jag tyvärr inte lägga upp. 

När dom sjungit klart satte vi oss ner med barnen och åt/fikade det vi hade tagit med oss. Jag hade glömt det där så jag sprang in på affären i sista sekund och köpte kex, vindruvor och Festis som vi hade på våran lilla picknick. 

Sen fanns det lite aktiviteter på gården man fick gå runt och göra. Alice blåste bubblor (såklart, hon älskar det!), sen gick vi in och kollade lite istället. Alice åkte lite rutschkana med några kompisar, sen sprang hon och Zacke och smällde bubblor. Alltså sån här bubbelplast. Dom hade lagt ut en lång rad med sånt, och det tyckte ju barnen var jättekul att springa på!
Jaja, eh, vi föräldrar hade nog inte så värst tråkigt vi heller... Haha! 

Sen gick vi runt och kollade på bilder på barnen och även en massa saker som dom gjort/målat. Kul å se för mig som inte är med och hämtar Alice så ofta längre. 
Sen var Lucas så trött så han var påväg att somna där han satt i min famn. Så då åkte vi hemåt och åt mat istället. 

Jag är så glad att Alice fick en plats på den här förskolan, är så nöjd. Alice med, hon trivs verkligen. Och det förstår jag, för pedagogerna är jättebra och nu på det nya stället är det ju jättemysigt :) 
1 Evelina - mamma till lille Emil:

skriven

Nu tycker jag att det står lite still här igen :(

Svar: Hahaha!! När jag såg ditt inlägg igår tänkte jag "nä, nu måste jag komma igång å skriva nåt igen innan någon hinner säga att jag är dålig på att uppdatera".
Jag hann visst inte :( haha! ;p
Nina Karlsson

2 Evelina - mamma till lille Emil ♥:

skriven

Svar: Haha nej det gjorde du verkligen inte ;)

Svar: Haha! Jajaja, jag skaaa komma igång igen... Nån gång ;)
Nina Karlsson

Kommentera här: