En riktig lekdag

Idag vid lunch åkte vi till Leos lekland. Där mötte vi upp mamma som hade med sig Fabbe och Zacke. Gick in och åt djungelburgare, sen lekte vi för fullt. Haha, det blir värsta träningspasset när man åker dit ju. 
Varför slösa pengar på gymkort när man kan åka till Leos med barnen istället ;) Benträning får man i alla fall mycket av där inne kan jag lova, haha. 

Vi var där i typ tre timmar, sen var barnen (och vi!) helt slut så då åkte vi hem. Alice somnade väldigt gott i bilen påväg hem. Och det förstår jag, det hade nog jag oxå kunnat göra, haha. 

Hemma satt vi i soffan och myste en stund innan Jimmy skulle åka och jobba. Men sen fick vi tråkigt och gick ut och lekte i lekparken här utanför i drygt en timme. Alices kompis Hugo från förskolan kom även dit och lekte en stund. Dom åkte rutschkanan efter varann ungefär hundra gånger kändes det som. Hur kan det vara lika roligt så många gånger i rad?! :) 

Lucas sov gott i vagnen medan vi var ute, sen fick han ligga kvar utanför fönstret och sova medan jag och Alice gick in och åt middag. Sen tyckte jag han hade vart ute tillräckligt länge i kylan, så jag tog in honom och tog av honom ytterkläderna. Men inte vaknade han för det, nej. Han sov vidare i en halvtimme till, den lilla sömntutan. Haha :) 

Nä, nu ska jag se på tv och ta det lite lugnt innan jag somnar. 
Lite bilder från idag..:






Kommentera här: