Seg dag

Lucas vaknade kl 7 imorse, Alice vaknade strax efter faktiskt. Brukar behöva väcka henne när hon ska till föris (haha), så det var skönt att slippa det idag. Hatar att väcka henne.. 
Då gick vi ner till soffan och myste lite innan jag plockade fram frukosten. 
Sen fixade jag i ordning Alice innan hon och Jimmy skulle åka in till jobb och förskola. Och sen dess har jag och Lucas bara suttit i soffan (med undantag för att hänga tvätt typ). Det är typ tre timmar. I soffan. Fy på mig! 
Men det är lätt att fastna där. Man sätter sig där, ammar och läser en bok. Fastnar i boken och måste (ja, måste!) läsa klart kapitlet även fast Lucas är klar och har somnat för länge sen. Och sen kanske det är dags att amma igen, då tänker man "jamen då kan jag ju börja på ett nytt kapitel!". Och så kan det lätt fortsätta i två timmar till.
Tydligen. Det här är faktiskt första gången jag har fastnat i soffan såhär länge. Men ändå... 
Jaja, mysigt är det i alla fall! Och det är ju inte speciellt lockande att lägga ner Lucas heller, han är så varm och mysig så man fryser ju massor när man lägger bort honom. 
 
Men nu ska jag tvinga mig upp ur soffan och ta och städa lite istället. Då kanske jag slutar frysa såhär mycket också. Fast en varm dusch låter just idag mer lockande...
Men nej...du ska städa, Nina. Inte duscha nu. Städa. 

Kommentera här: