Bus!

Alice vaknade vid 7:30 imorse och kom in till oss med kudden, men hon somnade om på en gång. Tröttisen. 
Lucas vaknade väl vid 7 typ och ville äta lite, men även han somnade sen om på en gång. 
Så jag var väl vaken i typ en halvtimme där efter 7, och sen sov vi vidare till 9:30! Lyx ju :) 

Efter frukost blev det lite städning (plockade även bort alla tomtar...lite för sent enligt mig, men har liksom inte hunnit med det innan). Sen bus och mys innan det plötsligt ringde på dörren. Det var farmor och farfar som åkte förbi och passade på att komma in. Dom hade ju inte träffat Lucas än eftersom att dom varit sjuka, men nuså har dom äntligen vart här! 
Dom hade med sig en fin tröja till Alice och en jättesöt dräkt till Lucas. Hur fint som helst :) 

Mamma, Malin, Fabbe och Zacke kom också hit då. Så det blev lite fika. Och bus. Ganska mycket bus. Alice och Zacke var rätt vilda, haha. 


När alla hade åkt hem somnade Lucas och sov väldigt gott kan jag ju säga. Sen märkte jag att även Alice hade somnat - i hårdliften som Lucas brukar sova i. Haha, sötnosen. Man blir trött av att busa med Fabbe och Zacke :) 




Vi har precis spelat memory, jag och Alice. Hon är jätteduktig på det! Har till och med vunnit över mig flera gånger (nej, jag lät henne inte vinna). 
Nu väntar hon på att Jimmy ska komma hem så vi kan äta. Blir väldigt sen mat idag, ser jag nu. Menmen, hon sov ju middag riktigt sent. Och så ska hon inte till förskolan indigon. Då gör det inte så mycket att det blir sent idag :) 

Nä, nu ska jag sätta igång tvättmaskinen, har tänkt göra det hela dagen men glömt bort det... 

Kommentera här: