Storhandling

Tänk att det kan vara jobbigt att handla ibland. Haha! Ändå veckohandlar vi istället för att storhandla en gång i månaden, så det blir ju inte direkt jättemycket man köper hem. Vi brukar väl få ihop ungefär två pappkassar när vi veckohandlar (okej, det lät ganska mycket ändå, men det är det inte, det är lagom till en vecka). 
Jaja, nu blev det mycket text för att få fram att det kan vara jobbigt att handla med barn ;) haha! 
Men Alice var duktig idag och Lucas låg och tittade upp på allt runt omkring. Det var mot slutet av affären som Alice blev lite gnällig och Lucas började bli hungrig. 

Äsch, nu när jag ser vad jag skriver känner jag mig sjukt löjlig som klagade på att det var jobbigt. Det där var ju ingenting jämfört med tidigare storhandlingar där Alice till exempel har vägrat sitta still i vagnen...eller slängt sig på golvet och vart jättearg. 
Fast när hon slänger sig på golvet för att hon är arg är det väl mer lite roligt än jobbigt...är jag en dålig mamma som tycker det? Haha! Nä, det tror jag inte att jag är ensam om ;)

Det blev förresten en sväng in på rusta innan vi åkte till Maxi, och där blev det bland annat två mysiga teddyplädar till soffan, doftpinnar och två ljuslyktor.

Nu ska jag se till att Alice kommer i säng, klockan är visst mer än jag trodde! 

Kommentera här: