Sjukling

Alice blev jättedålig en stund igår mitt på dagen. Som tur var somnade hon en stund och var sen lite piggare en stund. Men mot kvällen blev hon mycket, mycket sämre igen. Hon ville inte ha vatten, inte ens välling ville hon ha igår kväll. Hon var bara ledsen. Tempen visade 39.4, så det är väl inte så konstigt heller. Hon hade ont överallt också. Och inte fick jag i henne alvedon. Hon är ju inte lättlurad direkt... 
Usch, det var inte kul! 
Mamma var snäll och åkte och köpte annan alvedon till Alice, det kom hon hit med strax innan tolv inatt. Men det visade sig att hon inte hade behövt det, för när mamma var här vaknade Alice igen och strax efter att mamma hade åkt så testade vi blanda i flytande alvedon i pärondricka (att jag inte kom på det tidigare...). Då gick det ner ;) haha. Sen sov hon gott resten av natten. Skönt för henne, det behövde hon efter den jobbiga kvällen, stackarn. 

Tur att Malin var här så hon kunde ta Lucas när Alice vaknade och jag var tvungen att springa upp! Hade jag vart helt ensam hade jag väl fått amma och ha sjuklingen i knät samtidigt. Det hade säkert gått, men det hade nog blivit lite jobbigt ;) 
Vilken tur att jag har världens bästa mamma och syster så allt fixade sig mycket enklare <3 

Imorse vaknade Alice typ 8:30. Ganska pigg också, riktigt skönt att se henne pigg och glad efter att hon var så dålig igår! Nu hoppas vi på tur så att Lucas inte blir sjuk också, tyvärr har han börjat nysa en hel del nu... 

Här orkade hon inte mycket. Ändå var det här på dagen då det inte ens var som värst. 
Tur det gick över snabbt! :) 

Kommentera här: