Jag lever!

Hej! 

Jag vet, det är över en vecka sen jag bloggade nu. Men vi har vart (eller är, typ) sjuka, och i torsdags åkte vi in till vårdcentralen med både Alice och Lucas. 
Först tänkte vi bara kolla Lucas, men eftersom att Alice har vart sjuk så ofta, och haft hosta länge, så bad vi läkaren kolla på henne också. Och det var tur det! Hennes lungor lät inte bra, och doktorn sa att hon hade början till lunginflammation. Så hon fick penicillin. Som är SÅ lätt att få i henne. Not... Men jag förstår henne, det smakar ju apa. 
Men nu ska hon bara få penicillin i tre dagar till, sen slipper hon det :)
Lucas var det ingen fara med, han har "bara" en vanlig förkylning med hosta. Men det är väl tillräckligt illa för en liten bebis... :( 
Nu vill vi bli helt friska. Länge! Vi har haft tillräckligt nu... 

Sen har vi ju fått nya tapeter i kök, hall och dom två små rummen på övervåningen. Så det har vart lite kaos här hemma. Vardagsrummet och sovrummet har vart FULLA med grejer från dom andra rummen. Usch! Men nu börjar det ordna upp sig igen. 

Jaja, tänkte bara skriva något så ni vet att jag lever ;) 
Jag sitter i köket och dricker lite kaffe medan Alice sover. Lucas har precis haft en lång och allvarlig(?) pratstund med sin tiger (ska se om jag kan få upp en video på det sen), och nu är även han påväg att somna. 
När han har somnat ska jag väl gå upp och väcka Alice så hon inte sover för länge, för jag har ingen lust att vara vaken till 23 ikväll, haha. Jag ska försöka lägga mig tidigt för en gångs skull...

Nä, dricka upp kaffet och väcka Alice. Blir nog något mer inlägg senare ;) 
1 Evelina - mamma till lille Emil ♥:

skriven

Krya på er! :)

Men du, nu när allt är klart så måste du ju visa bilder! :) Inte fuska med sånt ;)

Svar: Jadå! Har inte riktigt haft tid att plocka i ordning allt, så det blev inga bilder än. Men det kommer inom kort! ;)
Nina Karlsson

2 Evelina - mamma till Emil ♥:

skriven

Dags för nytt inlägg nu Nina! ;)

3 Evelina - mamma till Emil ♥:

skriven

Dags för nytt inlägg nu Nina! ;)

Svar: Haha, ja det är nog det... Senare idag! :D
Nina Karlsson

Kommentera här: