Nu igen...

Ja, nu blev det dåligt med inlägg igen. Men när Alice var helt frisk så blev jag sjuk istället. Så jag har legat halvdöd i två dagar. Att bli magsjuk när man är gravid är något man verkligen bör undvika så gott det bara går. Usch, vad jobbigt det var. 
Inte nog med att jag var magsjuk...nej, magsjukan gjorde att jag fick väldigt mycket sammandragningar/förvärkar. Ett tag igår gjorde det rätt ont så jag trodde lillebror skulle komma ut, haha. 

Nu är jag i alla fall frisk, bara lite seg i kroppen (och har extremt mycket förvärkar), så jag är hemma idag. 
Jimmy jobbar och Alice är på dagis, men jag är hemma och vilar en extra dag. Men imorgon åker jag med dom in till stan igen och hjälper Jimmy på kontoret :) 

Ni kan inte ana hur konstigt det kändes att säga hejdå till Alice här hemma...haha! Jag följer ju alltid med för att lämna henne, och sen gör jag småsaker på kontoret. Men idag när jag stannar hemma för att vila fick vi ju lov att säga hejdå hemma istället för på dagis. Känns sjukt konstigt att vara helt ensam hemma. Vad gör jag nu liksom? Haha! 
Jag ska försöka vila lite i alla fall, inte vila som i att somna på soffan en stund, för det kan jag inte ens. Men vila som i att bara sitta still och ta det lugnt. 
Men känner jag mig själv rätt så blir det ganska lite vila och ganska mycket städa ;) 

Jaja, jag ska i alla fall försöka börja med att vila. En kopp kaffe och se på tv eller något får det bli :) 

Kommentera här: