Stor tjej och stor fast ändå liten pojke

Hej! 

Ber om ursäkt för att jag inte hann skriva något igår, haha. 

Igår var Alice på förskolan för första gången den här terminen. Vi har ju vart sjuka dom första veckorna av detta år, så hon fick såklart vara hemma förra veckan. 
Men igår var det dags att äntligen få komma tillbax! Och till en ny avdelning dessutom, nu går hon på övervåningen med "stooora barnen" som hon säger (det går väl några 5-åringar på avdelningen bredvid vad jag har förstått). Hon tycker det är jättekul att få gå upp för trappen varje dag nu istället för att bara få gå förbi den påväg till matsalen. 
Hon känner sig väl stor min fina tjej <3 

I alla fall, när vi hade lämnat Alice åkte vi  och fixade i ordning på kontoret, så nu är det hyfsat fint där. Tillräckligt fint för att kunna sitta där och jobba i alla fall. Skönt att slippa ha alla papper och sånt hemma. 

Sen var det dags för ettårs-besök på bvc. Han är nu drygt 74cm och väger 10.2kg. Så på vikten är han nästan ikapp Alice?! Haha, Alice väger mellan 12-13, så det är inte stor skillnad inte ;) 

Sen fick han ju sprutorna också. Usch! Men det gick bra, han blev jätteledsen i typ en minut, men sen blev han glad igen, så det var ju skönt i alla fall. När vi kom hem fick han dock 39 grader feber, stackarn... Men nu är det bra igen! :) 

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och sätta mig ner en stund innan Lucas (och Jimmy, haha) vaknar. 
Sen blir det att hämta stortjejen på förskolan :)

Liten pojke med 39 grader feber igår ❤️


1 Evelina - mamma till Emil och Ellie ♥:

skriven

Nu ville jag kolla, bara för skojs skull, vad Emil låg på på sin 1års kontroll. Han var 74 cm och vägde 9880 gram ;)

Men idag väger han 12 och är 84 lång :D

Då är våra ungar ganska jämna allihopa, haha (Ja, inte Ellie då... )

Svar: Ganska lika då. Lika på längden och bara typ 300g skillnad på vikten :)
Måste kolla vad Alice vägde vid 1 år! :D

Haha, ja så väger alla nästan lika mycket nu då. Lilla Ellie ligger några kilo efter bara ;) haha
Nina Karlsson

2 Evelina - mamma till Emil & Ellie ♥:

skriven

Hahah ja gör det :D

Kommentera här: