Sorry, inga bilder

Anledningen till att det där inlägget med bilder inte kommit upp:
Min surf på telefonen tog slut (redan nu efter bara en halv månad, av någon anledning?!) och internet hemma har vart segt. Så blogg.se ville inte riktigt samarbeta med mig och lägga upp bilderna när det gick så sakta, haha. 
 
Så tänkte jag lägga in alla bilder nu istället. Men nej, då vill inte telefonen lägga över bilderna på datorn istället. Jag blir så irriterad på sånt här... Den lägger över typ 10 bilder från telefonen, sen får den inte kontakt med telefonen längre. Gaaah! Har försökt att lägga över 10 bilder åt gången oxå, men inte ens det funkar.
Man kan ju lägga in bilder från blogg-appen också, men då blir det inte miniatyrer och då blir det lätt ett lite rörigt inlägg när det är så många bilder... 
 
Jaja. Jag låter det vara för idag, för nu orkar jag inte försöka mer. 
 
Igår var vi på Kungsbyns djurpark med pappa, Carro och Zacke. Alice tyckte det var hur kul som helst. Lucas hängde mest bara med, var inte speciellt intresserad av djuren i alla fall. Ormarna och fåglarna var väl dom djuren som han "wow-ade" mest åt. Sen gillade han den lilla lekplatsen utanför viltsafarit. Tror dock höjdpunkten för honom var när det var dags för viltsafari - man fick åka traktor. Eller ja, i en vagn bakom en traktor. DET gillade han! 
Alice gillade det mesta. Kommenterade dom flesta djuren som antingen konstiga, roliga eller söta. Eller "OJ VAD STOOOR MAMMA!", som hon sa åt det största djuret som fanns där - en Visent. I viltsafarit åkte man in bland dom och...ja, det var nästan lite läskigt när den gick och typ drog huvudet mot vagnen vi satt i. Speciellt när dom precis hade berättat att dom kan hoppa två meter rätt upp i luften. 
Vi avslutade med att låta barnen leka i lekparken. 
 
Det var en väldigt lyckad dag, både för oss vuxna och barnen! 
 
Idag åkte jag och barnen med mamma, Fabbe och Zacke på självplock av jordgubbar på Morrarö. Det var mysigt, men lite dyrt. Vi plockade i alla fall runt 2.5kg, så det blev ju en del jordgubbar i alla fall! Sen åkte vi hem till oss och gjorde lite sylt av en del. Resten står nu i kylskåpen och väntar på att ätas upp. Jättegoda var dom! Så det där kommer vi absolut göra igen, dock på ett annat ställe eftersom det var så dyrt. 50kr/kg för jordgubbar som inte ens är ekologiska känns inte helt okej faktiskt ;) haha. 
 
När mamma hade åkt hem gick denna lilla familj ut i skogen också. Vi hittade massor av blåbär så vi plockade en hel del...sen kom åskan lite för nära så då sprang vi in och lagade mat istället. 

Näe, nu får jag ge mig. Bäst att lägga sig så man orkar jobba lite imorgon.
 

Kommentera här: