8 stick

Alice sover och jag sitter i soffan och är proppmätt efter lunchen. Jag gjorde "pappas" köttfärssås till lunch idag. Gott var det! Alice äter alltid minst två portioner när vi äter det, haha :)

Imorse var jag ju på mvc. Tog blodprover efter att dom hade grävt runt i mina armar ett tag. Det har alltid vart svårt att pricka rätt med nålen när man ska ta blodprover på mig...och idag var verkligen inget undantag.
Tre stick i vänster armveck - inget blod.
Tre stick i höger armveck - nämen, inget blod där heller.
Efter två stick i handen lyckades dom träffa ett bra kärl där dom fick allt blod dom behövde...och lite till. Haha. Alltid samma sak.

Men varför sa jag inte det innan dom började då, undrar väl ni?
Det gjorde jag såklart, men som alltid säger den som ska stickan något som "jaså, men jag ska nog klara av det ska du se, jag ser ett bra ställe där". Och jag går ju med på att låta dom försöka för att slippa ett stick på handen (hatar det, det känns äckligt! haha).
Men nej...mina armar är näst intill omöjliga att få blod från.

Nästa gång (men det dröjer väl ett bra tag innan det behövs igen, hoppas jag) tänker jag be dom att ta blod från handen på en gång, och hoppas att dom lyssnar på mig.
Att få ETT stick i handen är i alla fall bättre än 5-10 stick i armarna. Dom gräver ju runt sådär mysigt med nålen i armen också, vilket man inte ens bör göra om jag har förstått rätt... Och när dom börjar gräva sådär, då blir jag snurrig, speciellt om dom redan har fått lite blod redan.

Jaja! Det är väl tur att det händer mig som inte bryr mig så mycket (jag brukar till och med sitta och titta på när dom sticker, haha!), och inte någon som är rädd för nålar och stick :)

Järnet se hyfsat trots att jag inte äter järntabletter. Det enda "felet" var väl att mitt blodtryck var lågt. Men ingen fara i alla fall. Men jag får tydligen vänja mig vid att svimma eller känna mig svimfärdig. Min barnmorska trodde att det snart skulle bli bättre eftersom att illamåendet börjar bli bättre. Försvinner illamåendet äter jag bättre och då blir väl blodtrycket bättre med.

Så... Nu har jag babblat om ingenting, men jag har iaf skrivit ett inlägg, haha! Ska bli bättre på att blogga nu. Lovar ;)

Kommentera här: