Rastlösa

Imorse vaknade både jag och Alice upp med båda ögonen helt igenklistrade. Jag var ju tvungen att torka ett av mina ögon innan jag kunde börja torka Alices ögon, jag såg ju inget annars, så hon blev rädd när hon inte kunde öppna ögonen, stackarn <3

Eftersom att det fortfarande är så illa på oss båda två så får Alice vara hemma både idag och imorgon, kom jag och en pedagog på dagis överens om tidigare imorse. På onsdag och torsdag är hon ledig, så det blir typ en och en halv veckas "ledighet" för Alice. Hon har ju vart hemma från dagis sen i onsdags, och hon ska dit först på måndag igen.
Hoppas det går bra att lämna på måndag även fast hon nästan vart borta därifrån i två veckor. Men det ska nog gå bra, Alice älskar dagis nu för tiden. Riktigt skönt att kunna lämna en glad liten tjej (nästan) varje dag! :)

Så det lär bli en hemmadag idag med, det verkade bli värre på oss båda två sist vi gick ut, så det känns bäst att stanna inne. På balkongen blåser det ju inte lika mycket, så där kan vi ju gå ut och få lite luft i alla fall.
Så mysigt att äntligen kunna sitta på balkongen och göra saker :)

Nu ska jag hämta en kopp kaffe, leka lite med Alice och vänta på att tvättmaskinen ska bli klar.

Kommentera här: