Godmorgon

Vi gick upp kl 7 idag, fast Alice vaknade väl typ 6:30, men vi låg och myste ett tag. Så kan det va när man är sjuk! Hon vaknar vanligtvis runt kl 8 :)
Precis när hon vaknade var hon jätteledsen, hon kunde inte öppna ögonen. Båda ögonen hade klibbat igen, stackarn! Men det gick snabbt bort när jag torkade med lite vatten.
Mitt vänstra öga är hälften så stort som det brukar, haha, och jag kunde inte heller öppna ögat när jag vaknade. Usch!
Hoppas det här inte håller i sig i en vecka, som det ju faktiskt kan göra...

Vi har precis ätit frukost och nu sitter vi i soffan och ser på Doktor McStuffins.
Alice är seg idag, det är jag med. Hade gärna sovit en timme till idag, men självklart ska Alice vakna tidigt bara för att vi är sjuka, haha :)

Idag blir det helt klart en hemmadag. Fast lite luft vill man väl ha så det blir nog lite mys på balkongen i alla fall :)
Vill inte gå ut med Alice när hon är såhär seg och febrig. Och så vill jag inte riktigt visa mig för någon just nu, jag ser lite rolig ut med ett stort och ett litet öga, haha!

Nu började precis prinsessan Sofia, så nu ska vi mysa ännu mer. Alice brukar sitta fastklistrad framför tvn på helgmorgnar medan prinsessan visas :)

Kommentera här: